Pin It button on image hover

tirsdag den 17. april 2012

Ramme pyntet med papir

Jeg har lavet en ramme fyldt med diverse papirer og pynt fra October Afternoons Farmhouse serie. Her har rammen fået plads over min elskede nye skrivemaskine fra 1950'erne. Har ledt efter en sej velfungerende skrivemaskine i et år, og fandt endelig en i februar. Er vanvittig glad for den...

I have decorated a frame with paper and embellishment fra OA's Farmhouse collection. Here the frame hangs above my new 1950s typewriter. Oh, yes. I finally got a hold of a super cool typewriter, which is still working. Love it! Details are below plus a little tutorial.


Og her er indholdet af rammen set tæt på:

Jeg har syet firkanter af papir fast på karton (den slags som er bag på de gammeldags A4 blokke med tern ell striber), så de blev lidt forhøjet i rammen. Prøvede først med Bazzill board, men det blev for tykt.



Jeg har lavet min egen 'lukkemekanisme' (kendt fra bla. kuverter) til at sætte på en af firkanterne - og så en del flere til at bruge på fremtidige projekter. Jeg har brugt cirkel-punches, snor og eyelets.
Sådan gør du: Udstands to forskellige størrelser cirkler i forskellige mønsterark.
Læg den lille cirkel i midten af den større, og lav et hul i en størrelse som passer til din eyelet. Jeg bruger et værktøj fra Fiskars, som i den ene laver hul og i den anden ende hamrer eyelet fast. 


Når din eyelet er sat fast i papiret vikler du en snor omkring eyelet, imellem de to lag papir. Skjul enden på snoren. Du behøver ikke lime snoren fast, hvis bare du vikler den et par gange rundt.

Her er eksempler på de lukkemekanismer jeg har lavet:


Jeg har forresten inden min fødsel ligget og tænkt over et kursuskoncept, som kommer hos Love2scrap til efteråret. Det er (meget aktuelt) et kursusforløb over flere undervisningsgange, hvor man laver et helt scrapbooking album med fotos af sin baby. Så hvis du kender én som snart skal føde eller lige har født, så var det måske noget? Eller måske én som aldrig har fået gjort noget ved de gamle babyfotos, selvom barnet snart skal i skole? Der kræves ingen kreative forkundskaber for at deltage.

3 kommentarer:

Kim sagde ...

Oh this is just lovely It would lovely in the new bubs room I think!! awesome typewriter too!

Hanne sagde ...

Det ser bare rigtig godt ud. God ide.

Karina Beck sagde ...

Lækker lækker billed, du har lavet. Skønne sammensætninger og detaljer.!