Pin It button on image hover

torsdag den 23. december 2010

December Daily vol 2

Puha, det holder hårdt med mit December Daily projekt. Jeg har måtte opgive at få fotos printet hos en fotohandler. De kommer tilbage i forkert format og er beskåret helt anderledes end de er bestilt. Ikke at jeg fatter hvordan et 15x25 foto fra Photoshop kan komme tilbage med en enorm hvid kant hele vejen rundt, når det er bestilt uden kant i formatet 15x25!

Her er forsiden som pt. en det eneste som er "helt færdigt".


Jeg har lagt mine ambitioner om dette projekt på hylden i håb om at få albummet færdig inden nytår. Det betyder at fotos nu bliver printet på egen printer for at styre størrelsen på dem - men det går noget ud over kvaliteten. Jeg havde ellers svoret aldrig selv at printe fotos igen, og slet ikke i et så værdifyldt og tidskrævende projekt som dette. Her er en halvfærdig dag 5.


Og en halvfærdig dag 9.


Det er første år jeg lavet et December Daily album og jeg er lidt blokeret af ikke at have haft en plan fra starten. Der sker så meget i december og det er helt umuligt at få det hele dokumenteret i ord og billeder. Skal jeg fokusere på vores forberedelser op til jul? Fortælle om vores traditioner? Om hverdage i december (i stil med Week in the life projektet jeg lavede en brøkdel af i foråret)? Skal der kun være juleagtige fotos? Alle slags fotos? Og hvordan skal jeg dog prioritere blandt alle de fede fotos fra denne måned?

Frustreret? Ja, en smule. Jeg er godt igang med en hybrid af det hele, blot uden plads og tid til at fortælle det hele. Jeg glæder mig sååå meget til at se det færdige resultat - og det er ikke sidste gange jeg laver dette projekt. Men næste gang må jeg være forberedt inden december starter :-)

1 kommentar:

Donna sagde ...

Wow det ser spændende ud, jeg glæder mig meget til at se det færdige resultat.

Jeg er vild med ideen om at have et billede fra hver dag i december, måske jeg selv skulle prøve næste år.